Terug naar boven

Vragen van therapeuten

De term die je zocht komt niet (in deze vorm) voor in onze veelgestelde vragen. Probeer het even met minder woorden of met een synoniem.

Vind je je vraag niet terug, neem dan gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen top 5
Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel en ook op dat adres vindbaar te worden. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen makkelijk kan onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je therapievormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Bij alle betaalwijzen m.u.v. overschrijvingen gebeurt dit meteen, bij overschrijvingen reken je best één tot drie werkdagen voor de verwerking van je betaling.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb of op één site meerdere profielen aanmaak?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Therapeut.nl gelooft in de filosofie dat een therapeut kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een therapeut vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar in de zoekresultaten?

Om de snelheid van de site te garanderen worden onze zoekresultaten slechts iedere 24 uur geïndexeerd. Aanpassingen worden dus pas na 24 uur opgenomen. Op je profiel kan je de aanpassingen wel steeds onmiddellijk controleren.

1. Praktijk aanmelden / inloggen
Hoe kan ik mij aanmelden?
  • Klik bovenaan rechts op ' Registreer' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en e-mailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Om aan te kunnen melden dien je steeds akkoord te gaan met de verklaring rond waarheidsgetrouwe informatie en de disclaimer en gebruikersvoorwaarden.
  • Hierna krijg je een e-mail met bevestigingslink toegezonden. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht kwam in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging via deze link kan je doorgaan naar de loginpagina.
  • Als je ingelogd bent kun je je gegevens invullen door onderaan te klikken op 'Volgende'.
  • Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je automatisch een uitnodiging tot betaling. Je profiel komt online na verwerking van die betaling. Die verwerking gebeurt meteen voor zij die met een banking-app of bankkaart betalen. Betaal je per overschrijving, reken dan op 2 tot 3 werkdagen.
  • LET OP: Het kan tot 1 dag duren voor je vindbaar bent in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van Jouw praktijkprofielen.
  • Heb je reeds een profiel en wens je een tweede aan te maken, log dan eerst in en klik op de knop 'Maak een nieuw profiel'. Selecteer de gewenste website en vervolg het aanmaakproces.
  • Je kan je rechts bovenaan steeds opnieuw inloggen om je gegevens aan te passen.
Hoeveel kost een vermelding?
Ik heb geen login-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
  • Het kan enkele minuten duren voor je de login-mail ontvangt.
  • Controleer of de login-mail in je map met ongewenste berichten of spambox zit. Is dit het geval, klik dan op ‘verplaatsen naar inbox’ of ‘not spam’ en neem onze contactadressen op in je contactenlijst (info @ vind-een-therapeut.nl). Zo komen de aanmeldingen van nieuwe cliënten ook in je inbox terecht.
    Bij een gmail-account kan je best via de standaard website inloggen (www.gmail.com. Dus niet via het mail-programma op je tablet of smartphone). Aan de linkerkant klik je op 'meer' en ga je naar 'Spam'. Klik op 'niet-spam'. Lees ook meer info over 'ontvang onze mails goed'.
  • Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘ongewenste berichten’ of ‘spam’, klik dan op 'contacteer webbeheerder' onderaan de website en omschrijf hier je probleem. Vermeld ook zeker je telefoonnummer.
Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘Login’ (dus niet op ‘Schrijf je in als therapeut’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord opvragen?
  • Je kan ten allen tijde een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik daarvoor bovenaan de pagina op Login en klik verder op ‘wachtwoord vergeten?’.
  • Vul op de ‘wachtwoord vergeten’-pagina je e-mailadres in en klik op ‘verzend’. Je zal een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kan instellen. Het kan enkele minuten duren voor je deze ontvangt. Kijk zeker ook in je spambox of map met ongewenste berichten of de e-mail daar terecht is gekomen.
  • Na het aanpassen van je wachtwoord kan je opnieuw gewoon inloggen.
Wat is het verschil tussen een organisatorenprofiel en een therapeutenprofiel?

Voorzie je activiteiten zoals cursussen of workshops, dan kan je kiezen tussen een profiel als organisator of therapeut. Wij zetten de verschillen tussen de beide profielen even voor je uit.

Ben je een therapeut die graag enkele cursussen op poten wil zetten? Dan is de beste keuze voor jou nog steeds een therapeutenprofiel. Je geniet dan van alle voordelen van zo’n profiel zoals

  • een eigen webpagina op onze website
  • vindbaarheid via de zoekfunctie
  • linken naar je eigen website(s)

Daarbovenop kan je ook cursussen plaatsen wanneer je hiervoor de nodige credits aankoopt. Zo worden je activiteiten gekoppeld aan je profiel. Meer info over het aankopen van credits en het plaatsten van activiteiten vind je hier: Hoe plaatst ik cursussen als therapeut?

Wat is dan een organisatorenprofiel? Maak je deel uit van een (opleidings)vereniging of ben je een niet praktiserend therapeut en geef je enkel cursussen (en is er dus bijgevolg geen praktijk verbonden aan de cursussen die je geeft), dan kan je een organisatorenprofiel aanmaken.

Een organisator heeft wel een profiel, maar is niet vindbaar via de therapeuten-zoekresultaten. Het profiel is enkel toegankelijk via de link vermeld op de cursuspagina. De cursussen die je organiseert zijn natuurlijk wel vindbaar via de bijhorende cursus-zoekresultaten. Elke jaarinschrijving als organisator bevat automatisch 15 credits. Hier kan je meer info terugvinden over de prijzen van een organisatorenprofiel en credits.

Ik heb me foutief ingeschreven als organisator, maar wens me in te schrijven als therapeut (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je e-mailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als therapeut OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde e-mailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een e-mail sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als therapeut.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Therapeut.nl gelooft in de filosofie dat een therapeut kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een therapeut vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Mijn btw nummer wordt niet aanvaard. Hoe komt dat?

Alle btw nummers die ingevoerd worden op Vind-een-Therapeut.nl worden gecontroleerd in VIES. Dat is de database voor de uitwisseling van btw-gegevens in Europa. Zo zijn we zeker dat we correct factureren - belangrijk voor jou én voor ons.

Krijg je de melding dat je btw nummer niet klopt, dan kan je een aantal zaken controleren:

  • Geef je het nummer correct in? Dat betekent NL+ 9 cijfers + BE + 2 controlecijfers. Ga ook zeker na of je geen typfouten gemaakt hebt.
  • Geef je het juiste nummer in? Eenmanszaken hebben sinds begin 2020 een nieuw btw nummer dat niet langer je BSN bevat. Zorg dus dat je dit nieuwe nummer ingeeft en niet je oude nummer, dat nu enkel dient voor de communicatie met de belastingdienst.
  • Is je btw nummer geactiveerd?
  • Is je btw nummer geactiveerd voor VIES? Dit is een aparte activatie die soms niet parallel gebeurt met je btw-nummer activatie. Vraag hier dus ook zeker naar.

Heb je vragen over de status van jouw btw nummer, dan kan je contact opnemen met jouw belastingdienst.

Zijn bovenstaande zaken gecontroleerd en in orde maar wordt je btw nummer nog steeds niet herkend? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een profiel aanmaken voor (één van) mijn medewerker(s)? Wat als ze de praktijk verlaten?

Als hoofd van een groepspraktijk wil je misschien graag een profiel voorzien voor je collega-hulpverleners binnen de praktijk. Een aanrader, want het zorgt voor een breder doelpubliek én een algemeen betere vindbaarheid voor de groepspraktijk. Het is dus zeker mogelijk om een profiel aan te maken voor je medewerkers.

Waar moet je rekening mee houden?

Je zal voor iedere persoon een nieuw account en profiel moeten aanmaken. Het is namelijk niet mogelijk om binnen één account profielen op verschillende namen te voorzien. Je zal ook voor ieder account een ander mailadres moeten gebruiken.

Zorg er ook voor dat de erkenningen, registratienummers etc. op het profiel verbonden zijn aan de persoon waarvoor je het profiel aanmaakt. (We controleren regelmatig of de ingevoerde nummers en de persoonsnaam overeen stemmen.)

Waar vragen we je rekening mee te houden?

We zijn grote voorstanders van persoonlijke zorgverlenging. Daarom geven we de voorkeur aan een écht persoonlijk profiel.

  • Zorg er bij voorkeur voor dat bezoekers rechtstreeks in contact kunnen staan met de persoon waarvan de naam en gegevens gebruikt worden op het profiel. Zorg alvast voor een toegewijd mailadres.
  • Laat de persoon in kwestie ook zelf inhoud voorzien voor het profiel. Denk bijvoorbeeld aan de persoonlijke tekst - ieders aanpak is anders. Zo krijgen onze bezoekers een correcte en representatieve eerste indruk.
  • Neem steeds de naam van de praktijk en een link naar jullie website op in het profiel. Zo boost je je naamsbekendheid én de vindbaarheid van je eigen site.

Wat als een medewerker je praktijk verlaat?

Maak standaard goede afspraken met je medewerkers rond het beheer van het profiel.

Bekostigde de medewerker zelf het profiel, dan kunnen zij de inhoud natuurlijk vrij aanpassen aan hun eventuele nieuwe praktijklocatie. Een mogelijke vervanger kan steeds een nieuw account en profiel aanmaken.

Betaalde de groepspraktijk het profiel, dan is het meestal logisch dat het account ook in bezit blijft van de praktijk. Zij behouden dan het recht om het profiel te beheren en aan te passen, bv. naar de gegevens van een nieuwe collega. Daarvoor kan steeds contact opgenomen worden met ons.

Wist je trouwens dat we groepspraktijkkorting voorzien vanaf 4 profielen op één praktijklocatie? Lees er hier meer over →

Heb je nog vragen over het aanmaken of beheer van een profiel voor medewerkers? Neem dan zeker contact met ons op.

Kan ik een profiel aanmaken op Vind-een-Therapeut.nl als ik enkel online therapie aanbied?

Vind-een-Therapeut.nl richt zich hoofdzakelijk op het vindbaar maken van de juiste hulp in de buurt. Daarom is het opgeven van een adres verplicht.

Toch is het ook mogelijk om een profiel aan te maken indien je exclusief online therapie aanbiedt!

Bij de gemeente en stad ben je in dit geval vrij om zelf te kiezen. We geven wel mee dat het een meerwaarde kan zijn om voor je eigen gemeente of stad te kiezen, om meer voeling te hebben met je cliënten én om de overgang naar een fysieke praktijk te vereenvoudigen moest je daar ooit voor kiezen.

Bij je adres hoef je dan geen concrete straatnaam en huisnummer in te voeren. Je kan er duidelijk maken dat je exclusief online therapie aanbiedt. Noteer er bv. ‘Enkel online therapie mogelijk’ of ‘Exclusief online aanbod’.

Ten slotte is het natuurlijk zeer belangrijk om je profiel goed op te stellen om de juiste doelgroep te bereiken.

Zorg er bv. voor dat je profiel optimaal vindbaar is voor zij die zoeken naar online therapie door alle gerelateerde zoektermen te selecteren.

Zorg ten slotte ook voor een goede persoonlijke tekst, waarin je voldoende uitleg geeft over hoe online therapie net werkt, hoe je ervoor zorgt dat deze even waardevol is als therapie in de praktijkruimte etc.

Al onze tips voor een goed profiel, incl. voorbeeldtekst, vind je hier >>>

Heb je nog vragen over het aanmaken van een profiel voor je online aanbod, neem dan gerust contact op met ons!

2. Profiel ingeven / aanpassen
Hoe maak ik mijn profiel volledig?
  • Belangrijk: verouderde browsers zoals Internet Explorer worden door heel wat moderne websites niet meer ondersteund. Het is dan ook mogelijk dat bepaalde delen van de profielbewerking in deze browser niet werken. Wij raden aan om je aanpassingen te doen in Firefox, Google Chrome of Edge. Deze browsers zijn eenvoudig, veilig en snel te downloaden.
  • Log in en klik in de zijbalk rechts (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer Bewerk profiel onder het profiel dat je wenst aan te passen en doorloop de profielbewerking door onderaan op 'volgende' te klikken. Voltooide je eerder al je profiel en wens je zaken aan te passen, dan kan je bovenaan naar het tabblad van je keuze doorklikken. ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Daar kan je al je gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Bij de therapievorm kan je je selectie maken door jouw gekozen termen van links naar rechts te slepen. Houd de linkermuisknop ingedrukt op een term in de linker kolom en sleep die naar het balkje aan de rechterzijde. Wanneer er een stippellijn tevoorschijn komt kan je je muisknop loslaten en zal de term geselecteerd worden. Herhaal dit voor alle termen die je wenst toe te voegen.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid in door de geselecteerde therapievormen naar boven of onder te verslepen. Dit doe je net zoals bij de selectie door de linker muisknop ingedrukt te houden en naar boven of onder te bewegen binnen de rechter kolom. De eerste 7 termen zullen weergegeven worden bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'.
Het (de)selecteren van de zoektermen lukt me niet. Hoe gaat dit in z’n werk?

Zoektermen zijn de hoeksteen van je profiel. Ze bepalen, samen met je locatie, wanneer je wel en niet vindbaar bent. Het is dus zeer belangrijk om steeds de correcte termen te selecteren.

Belangrijk: het selecteren van termen werkt (nog) niet op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Je zal dus een PC of laptop moeten gebruiken om deze bewerking te doen.

Nieuwe termen selecteer je door ze van links naar rechts te slepen. Selecteerde je nog geen termen, dan sleep je je eerste term naar het vakje ‘Sleep je zoektermen hierheen’. Pas wanneer je een stippellijn ziet laat je los; je term staat nu geselecteerd.

Sleep de termen dus NIET naar het vakje ‘Zoeken in deze lijst’. Je krijgt dan de term ‘arbitrary’ te zien en je termen zullen niet geselecteerd blijven staan

Selecteerde je al één of meerdere zoektermen? Nieuwe termen versleep je dan OP de termen die er al staan. Je zal dan opnieuw een stippellijn zien verschijnen wanneer je de term kan loslaten.

Eens je alle termen geselecteerd hebt (en je bij het aanmaken van een nieuw profiel de andere gegevens hebt aangevuld), klik je op ‘Profiel opslaan’. Je aanpassingen worden dan bewaard.

Heb je vragen bij het selecteren van de termen die hier niet beantwoord worden? Neem dan gerust contact met ons op.

Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?
  • Een therapeut met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
  • Door het zien van jouw foto kan de cliënt een ‘gezicht’ op jou kleven. Dit verlaagt de barrière om jou te contacteren. Neem best een neutrale en duidelijke foto waar je ontspannen en spontaan op staat.
  • Je kan ook kiezen voor je logo of een foto van je praktijk. Groepsfoto’s raden wij af.
Hoe plaats ik een foto?
  • Een foto toevoegen doe je door in te loggen en te klikken op 'bewerk profiel'. Hier vind je 3 tabbladen. Foto's kunnen toegevoegd worden in het derde tabblad met persoonlijke informatie. In het eerste selectievak plaats je je profielfoto, in het tweede vak kan je extra afbeeldingen (een foto van je praktijk, een logo etc.) plaatsen.
  • Plaats enkel een foto met jpeg of png formaat. Andere formaten zijn niet toegelaten. Foto's mogen ook niet groter zijn dan 12MB.
  • De gegevens in je profiel worden meteen aangepast, maar het kan 24 uur duren voor je foto zichtbaar is in de zoekresultaten.
Hoe maak ik de layout van mijn tekst op?

Werkwijze voor gebruik van Opmaak:

  1. Plak of type je tekst. Neem je de tekst over uit Word, dan kan je hem best even plakken in kladblok voor je hem in de tekstverwerker plaatst.
  2. Herstructureer je tekst als volgt. Voeg volle (enter) of halve enters (shift spatie) toe om de nodige ruimte te creëren.
  3. Geef nu je tekst de nodige stijl via de iconen bovenaan. Gebruik de alinea-knop voor titels. Dit oogt mooier dan gewone vette tekst en geeft ook de belangrijkheid mee van bepaalde woorden aan zoekrobotten zoals Google. Plaats belangrijke woorden dus altijd in je titel!
  4. Verwijder eventueel het teveel aan enters.

NB. Wij raden het gebruik van Internet Explorer af bij gebruik van de website. Gebruik alternatieven zoals Firefox, Edge of Google Chrome.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar op mijn profiel?
  • Om de snelheid van de site te garanderen worden de zoekresultaten 24u bewaard. Alle aanpassingen zijn dus na 24u zichtbaar. In jouw profiel worden de aanpassingen meteen doorgevoerd.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het onderdeel ‘inloggegevens’.
Ik wil mijn e-mailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina op Inloggegevens (of onderaan de pagina op smartphones). Vul je huidige wachtwoord en je gewenst e-mailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuwe e-mailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas na bevestiging wordt de aanpassing aan je e-mailadres doorgevoerd.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt controleer je best even je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'. Voeg onze contactadressen (info a vind-een-therapeut.nl) ook toe in de contactenlijst van je nieuwe e-mailadres.
  • Kijk na of alles vlot verloopt: Stuur jezelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt in je inbox. De testaanvraag niet ontvangen? Lees dan even onze informatiepagina over het vlot ontvangen van onze e-mails.
Kan ik zelf de gegevens van mijn persoonlijke pagina aanpassen?
  • Je kan alle gegevens op je persoonlijk profiel zoals je adres, praktijknaam, hoofdactiviteit, persoonlijke tekst enz. op eender welk moment zelf aanpassen.
  • Log in en klik in de kolom rechts op de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer het profiel dat je wil bewerken en vul je gegevens aan door onderaan telkens op ‘volgende’ te klikken'. Op die manier kan je je volledige profiel doorlopen en nagaan waar aanpassingen nodig zijn.
  • We raden je aan je naam, voornaam, gemeente en je hoofdtherapievorm enkel aan te passen indien dit strikt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het adres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder goed vindbaar via Google.
  • Ook de gegevens van je cursus, workshop of opleiding kan je aanpassen. Enkel de startdatum, gemeente en periode of cursustype kunnen niet worden veranderd eens je activiteit actief staat.
Kan ik een oud profiel opnieuw online plaatsen?

Ja, en graag!

Wanneer je profiel offline gaat blijven je account- en profielgegevens steeds bewaard, tenzij je een expliciete aanvraag indiende om je gegevens te laten verwijderen uit ons systeem. Je account blijft steeds toegankelijk zodat je na een eventuele offline-periode de draad eenvoudig opnieuw kan oppikken.

Ook voor je vindbaarheid in Google is je oud profiel heractiveren een pluspunt. We hebben er namelijk voor gezorgd dat Google je link blijft onthouden. Google houdt van ononderbroken vindbaarheid en zal dus je oude link sneller hoger ranken, terwijl een nieuwe link een nieuwe geschiedenis moet opbouwen.

Hoe updaten? Log in met je emailadres en open het profiel dat je wil opfrissen.

Hoe heractiveren? Om je profiel opnieuw online te plaatsen dien je een betaling uit te voeren. Dat kan in het overzicht van je profielen via de knop ‘Plaats actief’ of in het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’ via de link ‘Betaal nu’. Wanneer je bij je betaling kiest voor Bancontact komt je profiel meteen na betaling terug online. Bij een overschrijving duurt dit wat langer.

Vind je geen betalingsknoppen? Contacteer ons dan gerust! Wij sturen je dan zo snel mogelijk een betalingslink zodat je opnieuw je toekomstige cliënten kan bereiken.

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Klik dan op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten?’. Wij sturen je een e-mail waarmee je je wachtwoord kan resetten. Kan je de e-mail niet meteen terugvinden, check dan even je spambox.

Ik beoefen een therapievorm die niet in de lijst staat. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als je een therapievorm beoefent die niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
  • De therapievorm moet voldoende bekendheid genieten of er moet voldoende vraag naar zijn voordat hij kan toegevoegd worden. Spreek je collega’s dus aan om een profiel aan te maken en/of ons te vragen de nieuwe therapievorm toe te voegen op de website.
  • Voeg een omschrijving toe van de therapievorm die je wil laten opnemen op de site. Zo krijgt de bezoeker deskundige informatie.
Kan ik mijn profiel en termijn pauzeren of bevriezen?

Neen – het is niet mogelijk om je termijn te pauzeren en op een later moment opnieuw op te starten.

Bij het opbouwen en behouden van website-vindbaarheid is continuïteit uiterst belangrijk. Google en andere zoekrobotten belonen namelijk sites waarvan de pagina’s langdurig beschikbaar blijven. Hoe langer pagina’s aangeboden blijven, hoe beter een website zal verschijnen in de zoekresultaten van Google, Bing etc.

Het is dus in het voordeel van onze website en bijgevolg ook jouw profiel(en) dat persoonlijke pagina’s niet willekeurig gepauzeerd kunnen worden.

Ook voor ziekte, zwangerschap etc. zijn er spijtig genoeg geen uitzonderingen mogelijk. We raden je in zo’n gevallen aan om bovenaan je profieltekst te noteren dat je tijdelijk geen verzoeken kan beantwoorden. Ook je telefoonnummer tijdelijk verwijderen kan een goed idee zijn.

Jullie e-mails komen in mijn Gmail reclame-folder terecht. Hoe los ik dat op?

Gmail splitst je inkomende berichten op in drie categorieën: primair, sociaal en reclame. Spijtig genoeg hebben wij geen invloed op de map waarin onze e-mails terechtkomen. Gmail maakt die bepaling helemaal zelf.

Er zijn wel een aantal stappen die jij kan nemen om onze berichten in je primaire inbox te ontvangen:

  • Voeg ons mailadres (info a vind-een-therapeut.nl) toe aan je vertrouwde contactpersonen
  • Verplaats berichten van ons die in een andere map terecht komen consistent naar de primaire berichten
    • Doe dit best op een laptop of PC. Je kan de e-mail dan gewoon verslepen van de ene naar de andere map. Sleep de e-mail naar het juiste tabblad bovenaan de pagina.
  • Ontvang je onze berichten nog steeds niet in je inbox met bovenstaande, dan kan je een filter instellen.
    • Open de uitgebreide instellingen via het tandwieletje rechts bovenaan.
    • Ga naar het tabblad 'Filters en geblokkeerde adressen'
    • Klik op 'Nieuwe filter maken'
    • Voer bij 'Van:' ons e-mailadres in (info a vind-een-therapeut.nl)
    • Klik op 'Filter maken'
    • Vink 'In volgende categorie plaatsen:' aan EN selecteer 'Primair'
    • Klik nogmaals op 'Filter maken'

Met bovenstaande methoden komen onze berichten ongetwijfeld op de juiste plek terecht. Toch nog problemen? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik neem een (korte) pauze. Hoe kan ik mijn profiel offline plaatsen?

De online/offline status van je profiel is steeds in jouw handen. Je kan die dan ook ten allen tijde zelf aanpassen. Er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee kan houden.

Stop je slechts tijdelijk met je activiteiten wegens zwangerschap, kortstondig ziekteverlof e.d., dan raden wij het offline plaatsen van je profiel af. Waarom? Gedurende de loopduur van je profiel bouw je geschiedenis op bij zoekrobotten zoals Google. Plaats je je profiel offline, dan verlies je die geschiedenis, waardoor je bij het opnieuw online plaatsen enige tijd minder goed vindbaar zal zijn, en mogelijk minder hoog getoond wordt in de zoekresultaten.

Een alternatief voor het offline plaatsen is om je profiel online te houden maar bovenaan je persoonlijke tekst te vermelden dat je tijdelijk niet aan het werk bent. Je kan dan ook je telefoonnummer verwijderen om jezelf tijdelijk minder goed bereikbaar te maken.

Kies je er toch voor om je profiel offline te plaatsen, dan kan dat als volgt:

  • Log in en klik op Betalingsoverzicht
  • Klik op het icoon van het nu nog groene mannetje naast het profiel dat je offline wenst te plaatsen. Het icoontje zal rood worden. Je staat offline.
  • Wil je je profiel opnieuw online plaatsen, dan klik je opnieuw op het icoontje. Indien je profielduur nog steeds loopt, zal het mannetje opnieuw groen worden.
  • Is je profielduur verlopen? Voer dan eerst een betaling uit door bij je Betalingsoverzicht op 'Plaats actief' te klikken. Je profiel zal na ontvangst van je betaling opnieuw online komen te staan.

Belangrijk: de termijn van je profiel wordt niet gepauzeerd tijdens je offline periode en blijft dus verder lopen.

Ik wil mijn profiel stopzetten. Hoe doe ik dat?

Denk je eraan om je profiel stop te zetten? Dat is spijtig! Zorg er alvast voor dat je geïnformeerd bent over wat je profiel, naast rechtstreekse contactverzoeken via e-mail, allemaal opbrengt. Deze info is mogelijk interessant voor je: Je profiel verlengen of stopzetten?

Toch permanent stopzetten? Dan heb je twee opties:

  • Via de link onderaan de laatste herinneringse-mail die je van ons ontving
  • Via je Betalingsoverzicht waar je op het vuilbakje kan klikken naast het verlengingsorder dat je wenst te annuleren.

Via die linken kan je uitschrijven en je reden van stopzetting meegeven of een opmerking achterlaten. Je kan ook aangeven of je onze nieuwsbrieven in de toekomst al dan niet nog wenst te ontvangen.

Opgelet: op deze manier geef je aan dat je je profiel niet wenst te verlengen en dat je niet meer wenst te betalen voor de diensten van Vind-een-Therapeut.nl. Je gegevens worden niet gelijktijdig verwijderd.

In het verleden werden heel wat stopgezette profielen toch nog opnieuw geactiveerd. Daarom kiezen we ervoor om je gegevens na jouw stopzetting nog te bewaren op onze beveiligde servers.

Wil je toch alles laten verwijderen? Stuur ons dan gerust een bericht via het contactformulier.

Kan ik mijn profiel overzetten of kopiëren naar een andere website?

Het is niet mogelijk om een profiel over te zetten of te kopiëren naar één van onze andere websites.

Een profiel overzetten kan niet omdat onze platformen te veel van elkaar verschillen achter de schermen. Verschillende voorwaarden, erkenningen, zoektermen etc. laten dit niet toe.

Profielen kopiëren kan niet om bovenstaande reden, maar ook omdat Google en andere zoekrobotten controleren en straffen op dubbele of gekopieerde webinhoud. Kopieer je dus je volledige profiel, dan worden beide profielen minder goed vindbaar én kan de gehele vindbaarheid van onze website negatief beïnvloed worden. Dat willen we uiteraard vermijden.

Wil je toch graag een profiel op één van onze andere platformen? Dat kan natuurlijk! Via de knop 'Maak een nieuw profiel aan' bij het overzicht van 'Jouw praktijkprofielen' (via het menu) kan je heel eenvoudig een nieuw profiel creëren.

Vul dat profiel dan aan met info die verschilt van je voormalige/andere profiel: een andere foto, een voldoende gevarieerde tekst en een andere volgorde voor je zoektermen. Zo blijven jij én de website optimaal vindbaar!

Lukt er iets niet of heb je vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Mijn antwoord op een contactverzoek komt bij de cliënt soms in spam terecht. Hoe kan ik dat vermijden?

Meldde een potentieel cliënt dat jouw antwoord op hun contactverzoek bij spam terecht kwam? Dat wil je uiteraard liever vermijden.

In uitzonderlijke gevallen kan het inderdaad zo zijn dat jouw antwoord op een contactverzoek in de spam- of reclame-map van een hulpzoekende terecht kwam.

Voorkomen is in dat geval beter dan genezen. De volgende drie tips kunnen je helpen. Zo komen jouw berichten steeds goed terecht!

TIP 1: Verwijder de ‘Re:’, ‘Antw:’ etc. vooraan het onderwerp van je e-mail aan de cliënt.

Wanneer je antwoordt op een e-mail, voegt je mailprogramma vaak automatisch ‘Re:’ e.a. toe aan het onderwerp van de e-mail. Het initiële bericht van de cliënt kwam echter via ons platform bij jou terecht, en niet vanuit de inbox van de cliënt.

Omdat hun inbox jouw adres (nog) niet herkent, kan het jouw ‘antwoord’ als vreemd, en dus spam, beschouwen. Eenvoudigweg de ‘Re:’ verwijderen uit het onderwerp kan misverstanden voorkomen.

TIP 2: Verwijder de inhoud van het oorspronkelijke contactverzoek uit je antwoord

Sommige inboxen houden niet van e-mails met een opmaak waarmee ze niet vertrouwd zijn. Het contactverzoek/originele bericht verwijderen kan vermijden dat je bericht bij spam terechtkomt. Verwijs er dan voor de duidelijkheid wel naar in je antwoord.

TIP 3: Maak een volledig nieuw bericht aan als antwoord op de cliënt

Om geen inhoud van het oorspronkelijke contactverzoek mee te nemen naar je antwoord, kan je ook een volledig nieuw bericht opstellen. Vergeet dan uiteraard niet naar het oorspronkelijke bericht via Vind-een-Therapeut.nl te verwijzen, zodat de context van jouw bericht duidelijk is.

Ontvang je na het volgen van deze tips nog steeds geen antwoord van de cliënt? Neem dan even telefonisch contact met hen op.

Met een goede opvolging verlies je geen cliënten en boezem je vertrouwen in, wat een mooie start is voor jullie traject.

3. Online betaling & facturatie
Ik wens de betaalgegevens opnieuw te ontvangen. Hoe doe ik dit?
  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.
Is het veilig om rechtstreeks online te betalen?

Natuurlijk. Dankzij krachtige beveiligingstools worden je financiële gegevens uitstekend beschermd tijdens je online betaling. Je kan dus met een gerust hart je betaling uitvoeren.

Wat is Mollie?

Onze online betalingen verlopen via payment provider Mollie. Deze betaalinstelling voldoet aan alle eisen van de Autoriteit Financiële Markten waardoor de transactie van geld steeds op een extreem veilige manier verloopt.

Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Je kan snel en eenvoudig online betalen via BanContact / Mister Cash, KBC, Belfius, Visa / Mastercard / American Express of via een overschrijving. Selecteer je betaalmethode naar keuze en volg het stappenplan.

Je profiel komt meteen online na je betaling.

Moet ik het bedrag excl of incl btw betalen? En waarom?
  • Heb je een geldig Nederlands btw nummer, dan hoef je geen btw te betalen. Aangezien Vind-een-Therapeut.nl een Belgisch bedrijf is, hoef je geen btw te betalen aan onze overheid. De btw wordt verlegd waardoor het bedrag excl btw mag overmaken.
  • Ben je niet btw-plichtig of heb je geen geldig btw nummer? Betaal dan het bedrag incl btw.
  • btw is namelijk afhankelijk van het bedrijf, niet van jou als klant. Wanneer je geen geldig btw nummer hebt, kan de btw niet verlegd worden en zijn we verplicht om btw te rekenen, ook al ben je zelf niet btw-plichtig. Dit heeft hier geen invloed op. Wanneer je niet btw-plichtig bent hoef je zelf geen btw te vragen aan jouw cliënten.
Mijn kaartnummer wordt niet herkend.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.
Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Ik krijg een foutmelding na het invoeren van mijn kaartnummer.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.

Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.

Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Het uitvoeren van de betaling lukt niet.
  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Creditkaarten of betaalkaarten kan je enkel gebruiken bij optie 'Visa / Master Card / American Express'.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaling wordt geweigerd. Hoe komt dat?

Kijk even het volgende na:

  • Kies de juiste betaalwijze. Woon je in België? Gebruik dan je gewone bankkaart en selecteer ‘Bancontact’. Woon je in Nederland? Kies voor iDeal als betalingswijze.
  • Geef het juiste kaartnummer in. Opgelet: verwar je kaartnummer niet met je rekening- of accountnummer. Het kaartnummer dat je moet ingeven, vind je op de voorkant van je bankkaart en bestaat uit 20 tekens.
  • Is je saldo toereikend?
  • Liep er iets mis met je internetverbinding tijdens de online betaling?
  • Wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken?

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn betaling goed gelukt is?

Je betaling is goed gelukt wanneer je op de afrondingspagina terecht komt. Hierop staat duidelijk vermeld dat je betaling geslaagd is. Je ontvangt ook automatisch de voldane factuur ter bevestiging. Na inloggen kan je via de knop ‘Betalingsoverzicht’ op je account ook zien of je betaling verwerkt is. Opgelet: bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren.

Kan ik later betalen?

Natuurlijk. Je kan op elk moment je profiel activeren door in te loggen en op ‘Plaats actief’ te klikken. Betalen kan ook via het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’, of via de betaallink die je van ons bij de betalingsuitnodiging per e-mail ontvangen hebt.

Kom ik meteen online na betaling?

Nadat we jouw betaling goed ontvangen hebben, komt je profiel meteen online. Dit is dus zeker het geval bij een online betaling. Bij een overschrijving kan het enkele dagen duren alvorens we jouw betaling verwerkt hebben.

LET OP: Het kan tot 1 dag duren voor je ook vindbaar bent in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van Jouw praktijkprofielen.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch je voldane factuur via e-mail toegestuurd. Je kan jouw facturatiegegevens invoeren in je profiel.

Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Je ontvangt een factuur zodra we jouw betaling goed ontvangen heb. Het is mogelijk dat het even duurt alvorens deze goed verwerkt is.
Kijk zeker ook de spam in je mailbox na, het kan dat de e-mail per ongeluk daar is terechtgekomen. Op je profiel kan je onder ‘Betalingsoverzicht’ zien of de factuur verzonden is.
Toch niet ontvangen? Laat het ons weten!

Kan ik mijn factuur nog laten aanpassen nadat ik deze reeds ontvangen hebben?

Onze facturen worden automatisch opgemaakt door ons betalingssysteem op het moment dat we je betaling ontvangen hebben. Daarom vragen we allereerst om na te kijken of alle facturatiegegevens op je profiel correct zijn voor je een betaling uitvoert. Staan er toch incorrecte gegevens op je factuur, dan kan je binnen hetzelfde kwartaal je gegevens (naam, adres, BTW nr. e.d.) nog laten aanpassen. Is je factuur ouder, dan kunnen wij enkel je adres aanpassen.

Voor vragen in verband met facturatie die niet in de FAQ werden beantwoord kan je ons steeds contacteren.

4. Domiciliëring en profielverlenging
Hoe interpreteer ik mijn statistieken? (Contactverzoeken, telefoon en website.)

De statistieken die je ziet op je statistiekenpagina of in de verlengingsherinneringen die je van ons ontvangt, geven een beeld van wat bezoekers bekijken. Ze worden automatisch samengesteld, en zijn dus steeds correct. Het is wel zo dat het ene cijfer concreter de contactnames weergeeft dan het andere.

De contactverzoeken zijn de e-mails die rechtstreeks aan jou bezorgd worden. Dit zijn doorgaans concrete cliëntaanvragen. Je vindt ze terug in de inbox van je eigen e-mailaccount, of via ‘Contactverzoeken’ in het menu van je account.

Het cijfer voor de telefoon wordt opgeteld, telkens wanneer een bezoeker op de link naar je telefoonnummer klikt. Dit cijfer is dus correct, maar minder concreet. Wij kunnen namelijk niet volgen of de cliënt je uiteindelijk effectief telefonisch contacteert.

De telefoonkliks zijn niet altijd alleen van nieuwe cliënten. Het kan hier ook gaan om bestaande cliënten die je telefoonnummer nodig hadden, of om bezoekers die je pas in de toekomst zullen contacteren. Het is alvast een mooie inschatting van de interesse in je profiel.

De cijfers voor je websites zijn gelijkaardig aan je telefoonkliks. Wij kunnen bijhouden hoe vaak er naar één van je websites is doorgeklikt, maar eens onze bezoekers onze website verlaten en op die van jou terecht komen, kunnen wij niet bijhouden wat ze daar doen. Heb je een tracking tool (zoals bv. die van Google Analytics) geïnstalleerd, dan kan je dat wel zelf nagaan.

Zoekende cliënten nemen graag een kijkje bij wie ze terecht komen. De websitebezoeken geven dus ook een mooi beeld van de interesse in je praktijk weer.

Omdat ze bij je profiel starten en eindigen op je website, contacteren cliënten je vaak rechtstreeks via je website. Dit geeft mogelijks een vertekend beeld bij de inschatting van waar je cliënten komen. Dit is ook zo, wanneer je bijvoorbeeld je Facebookpagina op je profiel toont. Hou er dus zeker rekening mee dat je cliënten vaak oorspronkelijk vanuit je profiel gestart zijn.

Zowel bij je telefoonkliks als bij de websites word je dus weldegelijk door een bepaald percentage aan bezoekers gecontacteerd, alleen kunnen wij (wegens technische redenen m.b.t. jouw privacy) niet duidelijk stellen hoeveel dat dan concreet is.

De meeste doorverwijssites laten enkel een contactformulier toe. Wij kiezen bewust voor verschillende opties, om elke cliënt zijn voorkeur te bieden en dus de drempel zo laag mogelijk te houden. Laagdrempelig dus, maar dat maakt het voor jou en voor ons net iets ingewikkelder om de cijfers juist te interpreteren.

Vraag daarom zeker steeds na hoe bezoekers bij jou terecht kwamen, en differentieer duidelijk tussen je eigen website en je profiel op Vind-een-Therapeut.nl. Die twee worden soms wel eens door elkaar gehaald door cliënten.

Zijn je aantal paginabezoeken prima, maar zetten bezoekers niet vaak de stap tot contact? Bekijk dan hoe je jouw profiel kan optimaliseren.

Heb je nog vragen over je statistieken of lijkt er iets niet te kloppen, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind een Therapeut wil de therapeuten elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Reken op 5 à 10 werkdagen tussen je betaling en verwerking van je betaling. Je betaalt dus best geruime tijd op voorhand, zodat je profiel niet (tijdelijk) offline gaat en zijn opgebouwde geschiedenis behouden kan worden.

Hoe gaat automatische incasso in zijn werk?

Na een manuele betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal heb je de mogelijkheid om automatische incasso aan te vinken. Ontzettend comfortabel! Bovendien ontvang je 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel, en de automatische incasso wordt uitgevoerd, een e-mail ter herinnering.

Word ik op de hoogte gebracht voor het geld van mijn rekening gaat?

Uiteraard. 35 dagen voordat de automatische incasso wordt uitgevoerd, ontvang je een e-mail ter herinnering. Je kan er op dat moment nog steeds voor kiezen om je automatische incasso tijdelijk of definitief stop te zetten als je dat zou wensen.

Moet ik opnieuw betalen wanneer ik gebruik wil maken van domiciliëring?

Je kan bij de verlenging van je profiel kiezen voor het comfort van betaling via domiciliëring. Om dit te kunnen doen, dien je ons hiervoor het mandaat te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je automatische incasso wenst te activeren (via Visa en Mastercard is dat momenteel nog niet mogelijk). Je hoeft dus niet extra te betalen, maar enkel de eerste betaling manueel uit te voeren.

Waarom moet ik eerst een manuele betaling uitvoeren?

Dankzij een manuele betaling kan je ons het nodige mandaat geven voor een domiciliëring. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je automatische incasso wenst te activeren.

Ik heb al een domiciliëring. Waarom moet ik bij een nieuw profiel of de bestelling van credits toch manueel betalen?

Bij de aanmaak van een nieuw profiel of bij de bestelling van credits dien je ons opnieuw een mandaat voor automatische incasso te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling voor je nieuwe profiel of credits via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je automatische incasso wenst te activeren.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?

Het wijzigen van je rekeningnummer kan enkel door de huidige automatische incasso te verwijderen. Dit doe je eenvoudig door in te loggen en te gaan naar onderdeel ‘Domiciliëring’. In het midden van de pagina vind je de link om de huidige automatische incasso te verwijderen. Nadien kan je een nieuwe automatische incasso aanmaken door bij je eerstvolgende betaling dit aan te vinken. Deze eerste nieuwe betaling dient manueel te gebeuren zodat je een nieuw mandaat kan geven.

Hoe kan ik de automatische incasso stopzetten?

Je kan je automatische incasso tijdelijk stopzetten of volledig verwijderen.
35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel ontvang je via e-mail een herinnering dat de automatische incasso over 35 dagen zal uitgevoerd worden. In deze e-mail vind je tevens de link om de automatische incasso tijdelijk of definitief stop te zetten.
Na in te loggen kan je jouw automatische incasso ook steeds stopzetten op jouw account onder de knop ‘Domiciliëring’. Dit kan op eender welk moment.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je therapievormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Bij alle betaalwijzen m.u.v. overschrijvingen gebeurt dit meteen, bij overschrijvingen reken je best één tot drie werkdagen voor de verwerking van je betaling.
Is een profiel op meerdere sites nuttig?
  • Ja, dat is het zeker. Al onze sites bereiken een divers doelpubliek en zijn vindbaar op verschillende thema's. Je hebt er dus baat bij op verschillende sites te adverteren. Zo krijgt je praktijk de grootste bekendheid.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb of op één site meerdere profielen aanmaak?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Mijn profiel past beter op een andere site. Kan mijn huidig profiel overgezet worden?

De inhoud van je profiel kan nooit overgezet worden. Dit is technisch niet mogelijk. Contacteer je ons binnen de twee weken van je betaling, dan kunnen we wel je resterende termijn overzetten. Je zal dan zelf een nieuw profiel moeten aanmaken via de knop 'Maak een nieuw profiel aan' bij Jouw praktijkprofielen om dit mogelijk te maken.

Heb je trouwens al een profiel op beide websites overwogen? Zo vergroot je je doelpubliek, bereik je een diversere groep mensen en word je vaker gecontacteerd!

Houd je het toch bij één profiel? Maak dan een nieuw profiel aan en activeer dit net voor je oude profiel offline gaat. (Dat kan je uiteraard ook eerder doen.) Als je ons een seintje geeft kunnen wij ervoor zorgen dat eventuele bestaande linken naar je oude profiel in bv. Google doorgelinkt worden naar je nieuwe profiel. Zo loop je zeker geen cliënten mis.

Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel en ook op dat adres vindbaar te worden. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen makkelijk kan onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
6. Weergave profiel
Mijn profiel is niet aanwezig in de zoekresultaten. Hoe komt dit?
  • Of je profiel wel of niet in de zoekresultaten verschijnt hangt af van wat de bezoeker ingeeft in de zoekbalk. Wanneer de bezoeker een klacht of therapievorm (vb. psychotherapie) selecteert, wordt je profiel enkel getoond indien je deze klacht of therapievorm geselecteerd hebt in je profiel bij het onderdeel 'Zoektermen'. Om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je vindbaar bent als therapeut, dien je therapievorm te selecteren.
  • Selecteer alle therapievormen waarvoor je een opleiding genoten hebt.
  • Controleer je adres. Geef steeds het praktijkadres in zoals je het op een brief zou noteren. Bijvoorbeeld: woon je in een deelgemeente van een grootstad, geef dan je deelgemeente op, en niet de grootstad. Geef ook enkel je adres in, zonder extra toevoegingen (vb ‘eerste verdieping’). Indien ons systeem je adres niet correct kan terugvinden, word je mogelijk niet weergegeven binnen de zoekresultaten.
  • Afhankelijk van het bedrag dat je betaalde, staat je profiel één, twee of drie jaar zichtbaar op ons platform. Ben je de betaling uit het oog verloren, dan is het mogelijk dat je profiel offline is komen te staan. Nakijken of je profiel nog steeds online staat kan door in de rechter kolom (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen te klikken. Staat jouw profiel in het rood en zie je een knop ‘Plaats actief’, verleng dan je profiel om opnieuw vindbaar te worden. Afhankelijk van je gekozen betaalmethode kom je dan meteen of na 1 tot 3 werkdagen opnieuw online te staan.
  • Heb je de bovenstaande mogelijke oorzaken doorlopen en kan je je profiel nog steeds niet terugvinden? Neem dan contact met ons op.
Ik heb mijn profiel betaald, maar ik vind het nog niet (op alle zoektermen of locatie) terug in de zoekresultaten. Hoe komt dit?

Onze zoektermen werken met caching, om voor een snellere gebruikservaring te zorgen voor bezoekers én hulpverleners. Caching betekent dat ons systeem slechts periodiek bekijkt wie onder welke locatie/zoektermen thuishoort.

Omdat het bijwerken van de zoekresultaten slechts periodiek gebeurt, kan het even duren voor je voor al je zoektermen en gemeente/stad vindbaar bent. Je kan bv. wel al vindbaar zijn op één van je zoektermen, maar nog niet op je gemeente/stad. Ook dat is normaal, omdat niet iedere term/locatie op hetzelfde moment gecached wordt.

Het duurt maximum 24u voor je op al je zoektermen vindbaar bent.

Kan je jezelf nog niet terugvinden na 24 u? Controleer dan het volgende:

- Zoek je zeker op de juiste website? Ga na op welke van onze sites je jouw praktijk hebt aangemeld en zoek jouw profiel op de juiste website.

- Ben je niet vindbaar op je gemeente/stad? Bekijk dan of je je adres correct hebt ingevoerd. Je weergave gebeurt op basis van je coördinaten. Bij een foutief adres worden deze soms niet (correct) bepaald.

- Vind je jezelf niet terug onder een bepaalde zoekterm? Kijk dan na of je die term wel zeker geselecteerd hebt. Je bent énkel vindbaar op de termen die geselecteerd staan op jouw profiel.
Ook bij het toevoegen van nieuwe zoektermen dien je rekening te houden met het caching systeem. Ook daar kan het even duren voor je op een nieuwe term vindbaar bent.

- Is je betaling zeker goed gelukt? Bij overschrijvingen houd je best rekening met een verwerkingstijd van één tot drie werkdagen. Ontving je de factuur, dan mag je ervan uitgaan dat je profiel actief staat. Ook bij het overzicht van 'Jouw praktijkprofielen' kan je zien of je profiel online staat.

  • Betaalde je meer dan 3 werkdagen geleden per overschrijving en staat je profiel nog steeds niet online? Ga dan even na of je alle gegevens van je overschrijving (specifiek zeker het bedrag en de gestructureerde mededeling) juist hebt ingevoerd.
    Een fout bedrag of een foute mededeling zorgen ervoor dat het betalingssysteem je betaling niet kan plaatsen. In dat het geval wordt het betaalde bedrag op je rekening teruggestort met als afkomstige ‘Mollie Payments’. Om je profiel te verlengen zal je de overschrijving dan nogmaals moeten uitvoeren.

Is jouw profiel na een week nog steeds niet zichtbaar is, en heb je geverifieerd dat je betaling effectief uitgevoerd is? Neem dan zeker contact op met ons via het contactformulier. Bezorg ons daarbij je betaalgegevens zoals rekeningnummer, datum van betaling en bedrag zodat wij voor jou kunnen nagaan waar het fout loopt.

Waar kan in mijn contactverzoeken raadplegen?

Je contactverzoeken worden je steeds via e-mail toegestuurd. Naast deze automatische e-mails kan je je contactverzoeken natuurlijk ook steeds raadplegen via de website. Dit kan je doen door in te loggen en op 'Contactverzoeken' te klikken.
Na 4 weken worden de berichten die je toegezonden werden definitief verwijderd uit je profiel én van onze server. Deze aanpassingen werden doorgevoerd wegens privacyoverwegingen na de GDPR-wet van 25 mei 2018. Na verwijdering kunnen we de inhoud van deze berichten niet meer raadplegen of naar jou doorsturen.
Heb je niet alle contactverzoeken via email ontvangen? Controleer zeker eerst je spam-inbox. Heb je deze toch niet ontvangen, dan kan je ons steeds contacteren.

Ik ontvang geen e-mails meer van Vind-een-Therapeut.nl, hoe kan ik dit oplossen?

Een aantal mailservers (Telenet, Gmail etc.) plaatsen onze mailtjes soms rechtstreeks in je spambox. Een goede eerste stap is om even na te gaan of onze berichten daar terechtkomen. Is dat het geval? Voeg info@vind-een-therapeut.nl dan toe aan je contactpersonen. Zo mis je geen correspondentie meer.

Vind je onze berichten ook niet terug in je spamfolder? Lees dan hier welke stappen je kan ondernemen om onze e-mails goed te ontvangen.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding als therapeut?

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als therapeut

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als therapeut, registreer dan eerst als therapeut. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
Hoe maak ik een cursus aan: stap voor stap.

Onze cursusmodule is dé uitgelezen plek om jouw workshop, training, lezing, vakantie etc. te promoten. Onze website wordt dan ook dagelijks door honderden mensen bezocht.

Maakte je je cursus al eerder een keer aan en organiseer je een nieuwe editie, voeg dan gewoon een nieuwe aanvangsdatum toe.

Een nieuwe cursus aanmaken is verder zeer eenvoudig en verloopt in drie stappen:

STAP 1: Controleer goed

Vóór je een cursus gaat aanmaken kan je best een paar zaken controleren. Zo heb je een online profiel nodig om zichtbare cursussen aan te maken. Heb je dat, dan controleer je ook even of je zeker voldoende credits hebt.

Hoe veel credits je nodig hebt voor welke cursussen, vind je hier terug.

STAP 2: De permanente gegevens

In stap 2 ga je de gegevens invullen die je later niet meer kan wijzigen. Zorg dus dat alles correct ingevoerd wordt, zodat je geen dubbel werk hoeft te doen.

Klik bij ‘Jouw cursussen’ op de knop ‘Cursus toevoegen’ en selecteer het profiel waaraan je de cursus wil koppelen. Enkel cursussen gekoppeld aan online profielen zijn zichtbaar.

Na je selectie ga je het volgende invoeren of selecteren:

  • De titel of naam van je cursus: wees duidelijk en bondig – meer info kan je later meegeven.
  • Waar vindt je cursus plaats? Kies tussen een vaste, fysieke locatie of online.
  • Wanneer start je cursus? Hier kan je aangeven of je cursus op een concrete, vaste datum start, of dat geïnteresseerden doorlopend kunnen instappen.
    De doorlopende optie kan bv. gebruikt worden voor een meditatiesessie met vrije deelname die wekelijks georganiseerd wordt OF voor een zelfstudiepakket dat je wil aanbieden, waarbij geen concrete startdatum is vastgelegd en geïnteresseerden vrij kunnen inschrijven.
  • Hoe lang duurt de cursus of hoe lang wil je zichtbaar blijven?
    • Bij een cursus met een vaste aanvangsdatum kies je hoe lang de event duurt: één of meerdere dagen.
    • Bij een cursus met een doorlopende vrije start geef je op hoe lang je je cursus zichtbaar wil maken. Dit kan bv. afhankelijk zijn van hoe lang je een herhalend event organiseert, of hoe lang je begeleiding biedt voor een bepaald aanbod.
  • Wat voor event organiseer je? Hier kan je uit een wijde selectie kiezen.
  • Afhankelijk van waar je event plaatsvindt, geef je ook nog een adres in. (Dit is uiteraard niet zo voor online cursussen.)

STAP 3: De details van je event

Alles wat je in deze stap invoert, met uitzondering van je aanvangsdatum, kan je nadien nog wijzigen.

Eerst krijg je een samenvatting van de gegevens die je daarnet invoerde. Deze zijn niet meer aanpasbaar.

Daaronder vul je de gegevens aan zoals een omschrijving van je cursus, de korte beschrijving voor de zoekresultaten en host en prijs van je cursus. Je kan ook één of meerdere foto’s toevoegen.

Daarna vragen we je om de cursusdata aan te vullen.

  • Voor een cursus met een vaste aanvangsdatum vul je de eerst (of enige) dag in waarop je cursus plaatsvindt. Je kan ook het begin- en eindtijdstip opgeven.
    • Cursussen van meerdere dagen krijgen ook ruimte om de vervolgdata van hun cursus in te voeren. Dat zijn de dagen waarop je cursus verdergezet wordt na de eerste cursusdag.
  • Voor een cursus met een doorlopende inschrijvingsmogelijkheid geef je de datum in vanaf wanneer je de cursus vindbaar wil maken op onze website(s). Je wordt dan vindbaar VANAF deze datum, en gedurende de periode die jij zelf selecteerde.

Selecteer ook de websites waarop je vindbaar wil worden. Je betaalt het aantal eerder vermeldde credits pér website die je aanduidt. (Selecteer enkel websites die logisch zijn voor jouw event.)

Het totaal te betalen credits wordt voor je berekend onder ‘Credits:’. Zo weet je steeds hoe veel credits je zal moeten inleveren en hoe veel je er nog hebt.

Ten slotte selecteer je de zoektermen. Bij thema’s vink je de zaken aan die beschrijvend zijn voor jouw cursus. Met de pijltjes in de rechterkolom kan je belangrijke termen naar boven plaatsen, en minder belangrijke naar onder. Daarna doe je hetzelfde voor de doelgroepen van je cursus.

Voila! Je cursus is volledig – je kan op ‘Cursus opslaan’ klikken.

Vergat je nog iets in te vullen, dan zal een informatief vakje verschijnen dat aangeeft wat er nog ontbreekt. Eens alles volledig is kan je dan definitief opslaan en komt je cursus online te staan!

Met deze handleiding zou je alles vlot moeten kunnen aanvullen en -maken. Loopt er toch iets niet goed of heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?
  • Je kan altijd extra credits aankopen om je aankomende cursussen online te plaatsen. Log in en klik in de rechterkolom op Cursussen. Klik op Credits kopen. Maak een keuze in de hoeveelheid credits die je wenst aan te kopen en betaal meteen of kies om via overschrijving te betalen. Na ontvangst van je betaling worden de credits toegekend en kan je ze gebruiken om cursussen, workshops etc. aan te maken.
Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?
  • Je kan gemakkelijk je activiteit plaatsen op al onze sites. Bij het invullen van de gegevens kan je aanvinken op welke sites je wil staan.
  • Het aantal credits wordt aangerekend per website.
  • Plaats je cursussen ed. steeds zo lang mogelijk op voorhand online.
Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, linkedin,...
  • Facebook, linkedin,… zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken.
  • Facebook:
  1. Like onze facebookpagina, rechts bovenaan de pagina. Zo ontvang je al onze posts. Deel deze af en toe zodat ook je vrienden deze posts kunnen ontdekken.
  2. Plaats een link naar Vind-een-Therapeut.nl en je profiel op je prikbord door een bericht te plaatsen waarin het webadres voorkomt (www.vind-een-therapeut.nl en/of je eigen webadres die bovenaan in de balk verschijnt wanneer je op je profiel bent). Vraag aan je vrienden en familie om dit bericht te ‘delen’ en te 'liken'. Herhaal dit af en toe.
  • LinkedIn:
  1. Zoek Vind-een-Therapeut .nl op LinkedIn bij personen en maak connectie met ons.
  2. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
  3. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Therapeut.nl en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): bv. Mijn pagina op Vind-een-Therapeut.nl
  • Deze linken hebben een zeer positieve invloed op de weergave van je profiel in Google!

Onze partners