Terug naar boven

Hoe maak ik een goed profiel?

Vind-een-Therapeut.nl helpt je om online vindbaar te worden en websitebezoekers naar je profiel te trekken. Dat doen we onder andere door alle therapeuten samen te brengen op één website, iets wat Google absoluut weet te waarderen. Maar de websitebezoekers dan overtuigen om voor JOU te kiezen? Dat doe je met jouw persoonlijk profiel! Met een goed opgemaakt profiel benut je het volle potentieel van jouw inschrijving op Vind-een-Therapeut.nl én onderscheid jij je van je collega’s. Hieronder geven we je meer uitleg en enkele concrete tips over hoe je nu het meeste uit jouw profiel op Vind-een-Therapeut.nl haalt!

Lees meteen meer over het belang van:
De juiste zoekwoorden
Een sterke persoonlijke tekst
Beter vindbaar worden
Een goede foto
Hoe meer, hoe beter

De juiste zoektermen

Selecteer de belangrijkste therapievormen die je beoefent, net als de klachten die je behandelt en andere belangrijke zoektermen zoals je doelgroep, consulttype, enz. Ontdek hier hoe je jouw profiel aanvult en de zoekitems in volgorde van belangrijkheid plaatst.

De juiste zoekwoorden gebruiken, is essentieel voor je vindbaarheid. Cliënten zullen via de zoekfunctie vaak op zoek gaan naar een therapeut die hun specifieke klacht kan behandelen of die de therapievorm toepast waar zij naar op zoek zijn.

Waar ben jij een expert in?

Door enkel de therapievormen te selecteren waarin jij echt gespecialiseerd bent, en waarvoor je dus een volwaardige opleiding hebt gevolgd, toon je aan cliënten dat je deze therapievormen tot in de puntjes beheerst.

Dat is fijn voor je cliënt, zo weet hij immers dat hij in de best mogelijke handen is. Maar het is ook goed voor jezelf. Door minder specialisatievormen te selecteren, laat je de specialisatievormen die wel op je profiel staan net zwaarder doorwegen.

Ze verdrinken niet langer in een grote lijst met specialisatievormen maar vallen juist op. Zo trek je de cliënten aan die het best bij jou passen! En help je cliënten op weg naar de best mogelijke therapie.

Jouw specialisatie laten toevoegen

Staat de therapievorm die je toepast of de klacht die je behandelt niet in de lijst? Neem dan zeker contact met ons op. Wij nemen deze term dan in overweging.

Een sterke persoonlijke tekst

De tekst op je profiel is dé plaats bij uitstek om wat meer over jezelf en je praktijk te vertellen. Dankzij een sterke persoonlijke tekst weten cliënten wat ze van jou kunnen verwachten. Dit zorgt voor een eerste vertrouwensband, waardoor je de kans vergroot dat een cliënt contact met jou wil opnemen.

Een introductie over jezelf

Wat is jouw visie? Heb je bepaalde specialisaties, of klachten en doelgroepen die je behandelt? Waarvoor kunnen cliënten bij jou terecht en hoe kan je hen helpen? Vertel ook gerust iets over jezelf en/of je passie voor het vak.

Jouw persoonlijke tekst is de plaats op je profiel waar je jezelf aan cliënten voor kan stellen. Laat aan de hand van deze tekst zien wie je bent.

Enkele schrijftips

  • Wees to the point en vermijd ellenlange beschrijvingen. Schrijven is vaak schrappen. Lees nadat je klaar bent met schrijven je tekst nog even na en kijk of je niet in herhaling valt.
  • Maak je tekst aangenaam om te lezen. Dit doe je door je tekst op te delen in alinea’s van max. 5 of 6 zinnen. Een goede tekst is ‘scanbaar’. Gebruik dus witruimte tussen je alinea’s en gebruik opsommingstekens waar dat kan.
  • Schrijf je persoonlijke tekst in de ‘ik’-vorm. Dit creëert een persoonlijkere band met de websitebezoekers op je profiel, dan wanneer je over jezelf in derde persoonsvorm zou schrijven.
  • Leef je in. Wat zou jij interessant vinden wanneer je als cliënt op zoek gaat naar een therapeut? Een opsomming van je diploma’s, werkervaringen en specialisaties is zeker interessant, maar vergeet ook niet te vertellen hoe je cliënten kan helpen. Dat is namelijk de informatie waarnaar ze op zoek zijn. Waarom moeten ze net JOU contacteren?
  • Vraag een vriend of familielid om je tekst na te lezen. Niet alleen op tikfouten maar ook inhoudelijk. Heeft hij of zij het gevoel voldoende geïnformeerd te zijn? Of is er nog iets dat volgens hem of haar ontbreekt? Vraag even na hoe je jouw tekst nog kan verbeteren.

Vermeld extra informatie

Wanneer kunnen zoekenden bij jou terecht? Hoelang duurt een sessie? Wat is doorgaans de kostprijs? Zorg ervoor dat jouw profielbezoekers al zoveel mogelijk informatie hebben voor ze je contacteren. Bezoekers die moeten doorklikken naar je eigen website voor noodzakelijke info haken vaker af.

Een voorbeeld van een persoonlijke tekst:

Sportkinesist in Gent

Als fervent wielrenner en groot sportliefhebber hoefde ik niet lang na te denken over mijn studiekeuze. In 2013 behaalde ik aan Universiteit Gent mijn master in de revalidatiewetenschappen en kinesitherapie en besloot ik mij te specialiseren in sportkine.

Na enkele jaren ervaring te hebben opgebouwd in een groepspraktijk in Eke, was het tijd voor de volgende stap: mijn eigen kinepraktijk in centrum Gent. Hier werk ik met sporters van alle niveaus. Van gepassioneerde amateurs tot topsporters, van voetballers tot bergbeklimmers, en van jong tot oud. Ook als niet-sporter ben je uiteraard van harte welkom.

Je kan o.a. bij mij terecht voor een consultatie, individueel revalidatieprogramma, oefenschema en manuele therapie.

Specialisaties en klachten

Ik heb ruime ervaring met:

  • Revalideren en herstellen van blessures zoals een spierscheur, meniscusletsel, enz.
  • Letselpreventie om blessures in de toekomst te voorkomen
  • Het verbeteren van je sportprestaties dankzij een individueel oefenschema
  • Personal training
  • Een sportmassage

Makkelijk bereikbaar

Aan de praktijk is een ruime gratis parking voorzien. Ook met het openbaar vervoer is de praktijk vlot bereikbaar. Neem de trein naar Gent Dampoort, van daaruit is het nog slechts 5 minuten wandelen. Ook kinesitherapie bij jou thuis is mogelijk.

Heb je vragen? Neem hieronder gerust contact met mij op.

Beter vindbaar worden

Tot slot nog enkele praktische tips om beter gevonden te worden:

  • Titels en een mooie opmaak van je tekst zijn niet alleen aangenaam om te lezen voor bezoekers. Ook Google haalt waardevolle informatie uit je lay-out. Vermeld daarom je specialisatie of gemeente in een titel of tussentitel. Hier vind je meer info over hoe je de lay-out van je tekst kan aanpassen.
  • Een unieke persoonlijke tekst. Google houdt van variatie en zal je profiel hoger ranken als je tekst nergens anders op het internet voorkomt, ook niet op je eigen website. Heb je meerdere profielen? Probeer de tekst toch net iets anders te formuleren.
  • Heb je een eigen website? Plaats dan zeker een link bij je profielgegevens. Dit verhoogt zowel de vindbaarheid van je eigen website als van je profiel! Ook een link naar je profiel vanuit je eigen website (bijvoorbeeld door ons logo op je website te plaatsen) kan je vindbaarheid ten goede komen.

Nog hoger in Google verschijnen? Lees dan zeker onze extra tips voor een goede vindbaarheid.

Een goede foto

Onderschat nooit het belang van beelden. Zeker in het huidige digitale tijdperk beslissen mensen binnen enkele seconden of ze jouw profiel willen aanklikken of niet. Een goede, sprekende foto helpt je om de aandacht van cliënten te grijpen. Zorg dus voor een sprekende foto van goede kwaliteit waarmee je als hulpverlener vertrouwen uitstraalt.

Je kan kiezen voor een foto van jezelf (in je praktijk), een foto van een behandeling, je logo,… Of een combinatie van verschillende foto’s.

Lees hier al onze tips over hoe je goede foto’s op je profiel plaatst.

Hoe meer, hoe beter

Vul je profiel zoveel mogelijk in. Hoe meer informatie mensen krijgen, hoe sneller ze geneigd zijn om contact met je op te nemen!

Heb je nog twijfels of vragen bij het vervolledigen van je profiel? Wij staan steeds klaar om je verder te helpen.

Opleidingscentra